Sunday 21 August 2011

SALJU CINTAKU DI KOREA PART 2

"Ailin,tolong ambilkan kuih yang ada kat atas meja,tu"sahut ibu dari ruang tamu.Aku baru nak berangan nak beli baju sejuk untuk pakai semasa di Korea nanti.Spoil mood aku je lah ibu aku ni.Namun kata-kata itu tidak diutarakan,mengajuk nanti ibu,siapa nak pujuk.Hanya kak Aireen saja yang jaguh dalam bab pujuk-memujuk ni.Kata ibu aku ni hati batu,tak makan dek saman,orang ganu cakap.
"Baik,ibu.Nanti Ailin bawakan."
"Ha,Ailin kamu berapa tahun kat Korea?Nanti kat sana jangan buat bende yang tak senonoh sudah lah,kamu tu sudah lah pantang tengok lelaki,asyik nak berkepit je sampai boyfreind anak aku pon dikebasnya.Soalan macam peluru M-16  keluar  dari mulut maksu Timah,adik ayah aku sorang ni memang busy body skit.Hanya aku saja yang berani lawan cakapnya itupun akan disambung dengan leteran ibu kerna katanya tidak sopan lawan cakap orang tua.
:Saya kat sana 4 tahun maksu.Insyaallah saya akan jaga perangai saya cuma maksu nasihat anak maksu dulu.Saya rasa dia yang selalu berkepit dengan lelaki,bukan saya.Oh ya,pasal boyfreind anak maksu tu,sebenarnya Aireil tak tahan nak layan perangai anak maksu yang manja tahap jelly puding,tu.sebab itulah dia pilih saya.Tak apa lah maksu,saya ke dapur dahulu,nak kemas barang sikit.
Aku beredar dari situ disamping melihat jelingan tajam dari maksu dan ibu.Pastinya ibu akan berleter nanti.Nasib badanlah,,,

bersambung......
nukilan:faezah aiez azman

2 comments:

CikTeddyCorner said...

eheh..brngan korea skmo..huhu

faezah_aiez said...

biar ah>>=_=>>